EU GAMER: Το ψηφιακό Παιχνίδι ως Μέσο Ενθάρρυνσης της Υπεύθυνης Πολιτειότητας

Φορέας Υλοποίησης: ΔΑΦΝΗ ΚΕΚ
Πρόσκληση: Ευαισθητοποίηση και κατανόηση των δικαιωμάτων και των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Διάρκεια Έργου: 12 μήνες
Προϋπολογισμός: 59.996,53€
Χώρα: Ελλάδα
Τοποθεσία: Δυτική Ελλάδα

Σκοπός του έργου είναι να απλοποιηθούν οι Ευρωπαϊκές αξίες και να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ θεωρητικής γνώσης και εμπειρίας σε ο,τι αφορά την πολιτειότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα, την καλλιέργεια της συμμετοχής και της αίσθησης κοινωνικής ευθύνης. Εφαρμόζοντας τη μεταμορφωτική δύναμη των εικονικών (VR) και ψηφιακών περιβαλλόντων, οι συμμετέχοντες θα αντιληφθούν πώς οι εμπειρίες που βασίζονται σε παιχνίδια μπορούν αποτελεσματικά να εκπαιδεύσουν, να δυναμώσουν και να κινητοποιήσουν τα άτομα να συμμετέχουν πιο ενεργά στις κοινότητές τους, διαμορφώνοντας έτσι μια γενιά κοινωνικά συνειδητοποιημένων και ενεργών πολιτών. Κατά τη διάρκεια του έργου θα διαμορφωθεί μία σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων συνδημιουργίας μεταξύ μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, γονέων και δημιουργών ψηφιακών παιχνιδιών. Έμφαση θα δοθεί στους μαθητές που σύντομα θα κληθούν να αναλάβουν τις πλήρεις υποχρεώσεις τους ως ενεργοί πολίτες, ιδιαιτέρως σε όσους φοιτούν σε σχολεία με έλλειψη ψηφιακών υποδομών ή σε μειονοτικές περιοχές.

Ομάδες Στόχοι

  1. Μαθητές 15-18 ετών
  2. Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  3. Γονείς, Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων

Δράσεις:

  • Ανάπτυξη 6 εκπαιδευτικών σεναρίων βασισμένων σε ισάριθμα ψηφιακά παιχνίδια, τα οποία καλύπτουν θέματα όπως η δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η συμμετοχή των πολιτών. Τα σενάρια αυτά ενσωματώθηκαν στα προγράμματα σπουδών της Πολιτικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως εναλλακτική μέθοδος διδασκαλίας σύμφωνη με τις Ευρωπαϊκές αξίες.
  • Υλοποίηση 16 εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με φυσική παρουσία σε σχολεία της Δυτικής Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένων απομακρυσμένων και υποβαθμισμένων περιοχών, με τη συμμετοχή 332 μαθητών και 32 εκπαιδευτικών.
  • Διοργάνωση 4 θεματικών διαδικτυακών σεμιναρίων με πάνω από 100 συμμετέχοντες, μεταξύ των οποίων εκπαιδευτικοί και ειδικοί στον τομέα της ψηφιακής μάθησης με βάση τα παιχνίδια.
  • Διοργάνωση ενός καινοτόμου Game Jam με θέμα την κοινωνική ευθύνη, κατά τη διάρκεια του οποίου δημιουργήθηκαν 4 νέα ψηφιακά παιχνίδια από κοινού από εκπαιδευτικούς και προγραμματιστές παιχνιδιών.
  • Δραστηριότητες ευρείας διάδοσης με 3 κεντρικές εκδηλώσεις και παρουσιάσεις σε διεθνή συνέδρια
  • Συνεχής προβολή μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, άρθρων στα ΜΜΕ και ραδιοφωνικών συνεντεύξεων

 

Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Εκτελεστικού Οργανισμού Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (EACEA). Η Ευρωπαϊκή Ένωση και EACEA δεν μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι για τις εκφραζόμενες απόψεις.