Στόχος του έργου ΑΞ.Ι.Ε.Σ. είναι η αξιοποίηση της εκπαίδευσης κοινωνικής δικαιοσύνης σε μια περιθωριοποιημένη κοινωνική ομάδα, αυτή των ενηλίκων μαθητών του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών Δομοκού, όσον αφορά τη διάχυση κοινωνικών και ηθικών αξιών, όπου βασίζεται η δημοκρατική κοινωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως: η Αξιοπρέπεια, η Ισότητα, η Ελευθερία και ο Σεβασμός (AΞ.Ι.Ε.Σ.), Η κύρια πρόκληση του έργου είναι ότι πρέπει να φέρει τους μαθητές αυτούς σε επαφή με τις εν λόγω κοινωνικές και ηθικές αξίες που οι ίδιοι έχουν καταπατήσει, με αποτέλεσμα τον εγκλεισμό τους στη φυλακή και τον αποκλεισμό τους από την κοινωνία, εξαιτίας της παραβατικής τους συμπεριφοράς. Εν προκειμένω, θα πρέπει να διδαχτούν τις αξίες αυτές και να τις κατανοήσουν εις βάθος, με σκοπό να μπορέσουν να τις αξιοποιήσουν με τέτοιο τρόπο, οπότε, όταν αποφυλακιστούν, να έχουν αναπτύξει τις απαραίτητες κοινωνικές δεξιότητες ώστε να αποτελέσουν επιτυχημένους πολίτες στην ελληνική κοινωνία και, ευρύτερα, στην κοινωνία της Ευρώπης.
Ομάδες Στόχοι:
α) οι μαθητές του Σ.Δ.Ε. Φυλακών Δομοκού και
β) οι εκπαιδευτικοί τους, οι εργαζόμενοι στις φυλακές, καθώς και
γ) ο κρατικός μηχανισμός, και τα αρμόδια Υπουργεία Δικαιοσύνης και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Δράσεις:
- Εκπόνηση έκθεσης σχετικά με τις αξίες της ΕΕ και την εκπαίδευση στις φυλακές.
- Επιτόπια έρευνα στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) των φυλακών Δομοκού με τη χρήση ψηφιακών μεθόδων gamification στην πολιτική εκπαίδευση με τη συμμετοχή 40 κρατουμένων.
- Διεθνής διάδοση των ευρημάτων της έρευνας μέσω της παρουσίασης της εργασίας “Teaching EU Values in the Unprivileged Prison Population” («Διδάσκοντας τις αξίες της ΕΕ στον μη προνομιούχο πληθυσμό των φυλακών»), με ευρήματα από την έρευνα του έργου, στο συνέδριο ICON-HUMA 2024 που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Αλικάντε.
- Ανάπτυξη υβριδικών μαθησιακών ενοτήτων (18 ώρες) σχετικά με τις ευρωπαϊκές αξίες, οι οποίες απευθύνονταν σε 40 κρατούμενους, μαθητές του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) των φυλακών Δομοκού.
Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Εκτελεστικού Οργανισμού Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (EACEA). Η Ευρωπαϊκή Ένωση και EACEA δεν μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι για τις εκφραζόμενες απόψεις.